Covergirl Aqua CG Smoothers Review

Covergirl Aqua CG Smoothers

Hello my gorgeous ladies! ๐Ÿ™‚ First of all heartiest thanks for making me a part of such a lovely consortium. It indeed is a great great pleasure to see so many lovely ladies under one roof and so much knowledge to share. I’m so psyched I feel like yelling “GIRL POWER… YAAYYYYY” hehehe

So I thought I’d start my first article with a review. I’ve recently got married in May and moved to USA. In the past 6 months I have moved to 6 different places ๐Ÿ™ So all the make-up and apparel and… well, basically every collection I had has either been given away, lost, stolen (yess) or left back ๐Ÿ™ And now I’m in the process of building it back again, even though my poor hubby will bear the tab… heheheh.

Cover Girl Aqua CG Smoother
Cover Girl Aqua CG Smoother

Anyhow, my first review will be on Aqua CG smoothers from covergirl which is a tinted moisturiser. I always use my Revlon colorstay foundation but I kinda always mix it with my moisturizer. Therefore,ย  once, while i was loitering at a drugstore, I kinda stumbled upon this product and decided to give it a try. I got it in the shade 805- Fair to Light.ย  The first time I applied it I kinda felt it a little oily but if you set it with a powder it stays long. I have been out in a warm afternoon and it remained pretty intact. It gives medium coverage but is quite buildable. the skin looks pretty fresh and doesnt dry up on the face or doesnt give a patchy or flaky finish. It comes for about $7 for a 40ml tube.

My Verdict on Cover Girl Aqua CG Smoother

I am quite happy with the product and will definitely purchase again. This is not a concealer or a foundation, its a moisturizer with a bit of tint to it, so don’t use it for other purposes not intended…you will be disappointed. It may lighten up imperfections on the face but its sheer so it just gonna add some life to your makeup, for more of a natural healthy glow to the skin.

Cover Girl Aqua CG Smoother Swatch
Cover Girl Aqua CG Smoother Swatch

PROs of Cover Girl Aqua CG Smoothers

  • medium Buildable coverage.
  • contains SPF15.
  • oil free.
  • does not clog pores.
  • is free of fragrance or Parabens.

CONs of Cover Girl Aqua CG Smoothers

  • comes in only 4 shades.
  • should have been a little more tinted but its buildable so thats ok.

Have You Used Cover Girl Aqua CG Smoothers? Please Rate in the Box Below:

madam gupshup forums

Covergirl Aqua CG Smoothers Review Overall rating: 0 out of 5 based on 0 reviews.
Name
Email
Review Title
Rating
Review Content

IMBB RECOMMENDS

13 thoughts on “Covergirl Aqua CG Smoothers Review

  1. Hi bee,

    Welcome to IMBB. I always thought cover girl only made those orange tube mascaras. ๐Ÿ˜› I have never used tinted moisturizers ever but I am soon planning to buy one just for the trial. I think coevergirl is maxfactor here but wonder if they get all the products. Will check it out. :)) Thank you. ๐Ÿ™‚

    1. Haha..that Fat Orange tube is the best mascara I’ve ever used…!!!!
      CG is sold as Max Factor in India? They’re both owned by P&G , but I’m pretty sure they’re different brands partly because Max Factor will discontinue selling in the U.S. ๐Ÿ™
      Btw… Max Factor is the inventor of mascara…as in the person named Max Factor!

      1. yeah Sanjeev told me while making a quiz that mascara was invented by someone called max factor. I just didnt want to believe him. he he

        yeah maxfactor is covergirl I think. And no we dont get the fat orange tube here :smug:

        1. No am pretty sure from what I read it was Eugene Rimmel in Europe and Maybelline in the states that came up with Mascara at around roughly the same time ๐Ÿ˜›

          And Ratidooo Max Factor is not Covergirl in India, they have entirely diff products. its just that recently in the US, P&G decided to pull Covergirl and replace with Max Factor. In India, Max Factor is Max Factor only – company started by Maximilian Faktorowicz …. blah blah blah now owned by P&G….

  2. nice post ๐Ÿ™‚
    how did u manage to move 6 places in 6 months :struggle: :struggle: kuddoes to u :-))
    sucha tiring task , i recntly moved my place after 2 years …… :heh:

    also found lost accessories, belt and even an undie lost months ago :nerd:

  3. This was the first foundation I ever used. Didn’t work to well for me :(, not enough Coverage and I looked weird glowy. I ended up wearing it under my foundation!

    Welcome to Imbb ๐Ÿ˜€

  4. Thnks a ton guys… ๐Ÿ˜€

    @Rati….. m not sure abt Maxfactor.. will ask some SA abt it here
    @Devie and Rati…. the fat orange mascara is the best thing ever ๐Ÿ™‚
    @Veena…. dats coz i was working in Pune and my parents stay in mumbai and then my sasural and then here in US…. It was like 6 different cities ๐Ÿ™

    and dont u hate wen personal things like undie and belts get lost? i was furious… hehehe

  5. OMG OMG OMG OMG.. Beeniiiiii is that you? kya tum wahi ho jo main soch rahee hoonn…
    yay!!!! Welcome welcome welcome ๐Ÿ™‚ nice review btw ๐Ÿ™‚

  6. @Monika—- will R-n-d more on it and let u know ๐Ÿ™‚
    @Suma.. yup its me ๐Ÿ˜€ Wohi jo tum soch rahi jo…. hehehe
    thnks hun!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *